26 Ocak 2013 Cumartesi

KEK

Bu aralar misafirlerim çok yoğun. Şimdiye kadar neler neler yaptım ama fotoğraflamaya hiç vakit kalmadığı için yayınlayamadım. Özellikle yemekli misafirime hazırladığım sofrayı çekmeyi çok isterdim ama olmadı. Kala kala bitanecik kek kaldığı için bunun tarifini yayınlıyorum

Aslında çok sağlıklı vitaminli ve hafif bir kek. Hiç yağ yok içinde. Ama ben süslü olsun diye üzerine krema da yaptım ve kalorisi biaz arttı tabi.. Meyve dilimleri ile süsleyerek de daha vitaminli hale getirilebilir.



Tarifi:
4 yumurta
4 kahve fincanı şeker
1 su bardağı portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
4.5 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
(piştikten sonra üzerine) 1 su bardağı süt

En büyük dikdörtgen borcam tepsiye dökülüyor. 170 derecede 45dk kadar pişiyor. Fırından çıkınca sıcakken 1bardak sütü kaşıkla üzerine yediriyoruz. İster sadei ister krema ile süsleyerek servis ediyoruz.

Kremasını ben biraz uydurmasyon yaptım ama çok sevdiler. Çilekli creme ole vardı evde. onu tarifine göre hazırladım. Bir paket de sade krem şantiyi toz olarak ekleyim iyice karıştırıp kek üzerine sürdüm. fındık ve fıstık tozu ile de süsledim. Pembiş pembiş konsepte de uydu:)

Afiyet olsun:)))))

2 yorum:

  1. Gerçekten çok gü<el görünüyor,yağsız da süpermiş,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun:))) Bir gün yolunuz düşerse buralara buyrun beklerim:) sevgiyle...

    YanıtlaSil