5 Ocak 2013 Cumartesi

Arçelik Telve- Türk Kahvesi Makinası

Aranızda kullanan var mı arkadaşlar bilmiyorum ama bana hediye olarak geldi kullanıyorum. Merak edenler için fikirlerimi yazmak istedim.

Önce eksilerinden başlamak istiyorum..

* Bana göre eeenn önemli eksi tarafı, en fazla 4 kişilik kahve yapabiliyor olması. Her bir haznesi 2'şer fincandan toplam 4 fincan yapılabiliyor. Keşke 3'er fincanlık büyüklükte olsaydı ve bir seferde 6 kişiye kahve pişirebilseydi.

* Pişirirken biraz fazla ses çıkarıyor gibi sanki.

Makinanın artıları ise bence şöyle;

* Fİncanı, tepsiyi, yanına koyulacak çikolatayı, su bardağını v.s hazırlarken aman taştı mı taşacak mı derdi olmuyor.

* Suyu kendi haznesinden koyduğu için, lavabo melgulse (mesela anneniz orda bulaşık yıkıyorsa) cezveye su almak için beklemenize gerek kalmıyor. Direkt olarak kuru kahveyi ve şekeri atıp düğmeye basıyorsunuz. Gerisini hallediyor:))

* Acaba köpüksüz mü yaparım korkusu yok. Gayet köpüklü yapıyor.

* Kahve yaparken zil, telefon vs çaldığında rahatlıkla gidip bakabiliyorsunuz. Hatta misafiri içeri alıp 2dk hal hatır sorup sonra gelip pişen kahveyi sunabiliyorsunuz. Hemen soğutmuyor.

* Eğer misafiriniz 1 kişiyse siz içeride kahve yaparken yalnız kalmıyor. Düğmsine basıp tekrar misafirinizin yanına gelip sohbete devam edersiniz, mutfaktan biip sesi geldiğinde hemen kahveyi alıp tekrar gelirsiniz:)

* Fincanınızın büyüklüğüne göre 3 farklı su alma seçeneği sunuyor. Yani büyük fincan da kullanabilirsiniz küçük de.

* Sütlü kahve de yapılabiliyormuş ama ben denemedim.

SONUÇ olarak;
 Kahveyi sık içen biri değilseniz, sık misafir ağırlamıyorsanız, sizi oyalayacak bebeğiniz yoksa, makinanın tezgahta sürekli durabileceği bir yer yoksa, klasik yöntemlerle ocakta gayet de köpüklü yaparım diyorsanız bence çok da gerekli değil.

Hergün kahve içmeden duramam, sürekli komşularım kahve içmeye gelirler, paçamdan çekiştirip duran çocuğum var, misafirim hiç eksik olmaz, mutfağım da geniş, param da var diyorsanız tam size göre bir icat:))))

1 yorum:

  1. Merhaba bloğunuzu yeni buldum, bende bu makinadan almak istiyorum peki lezzeti nasıl oluyor? Bazı makinalar çok kaynatıp kahveyi sertleştiriyor. En merak ettiğim konu bu? Teşekkür ederim sevgiler

    YanıtlaSil